zondag 14 november 2010

Roland Beyer



"Dulce (Eva) ", 2005

13 x 14,5 cm ,  kleurpotlood


De aanleiding om deze  tekening te maken was het feit dat Kermit de kikker 50 jaar werd.
Als liefhebber van de Muppet-show voldoende reden om in actie te komen.

Voor Miss Piggy, die altijd probeert met de verstokte vrijgezel Kermit te trouwen, nam ik contact op met de ouders van een leuk, klein meisje uit onze kennissenkring. Zij vonden het een goed idee dat ik foto's van hun dochter maakte met de bedoeling om er een tekening van te maken. Groot was hun verbazing dat ik "Eva" omgetoverd had in Miss Piggy. Hun dochter als een varkentje, deze grap konden zij niet waarderen.

Jammer, het was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen maar een eerbetoon van mij aan de maker van Kermit en Miss Piggy.

www.rolandbeyer.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten