zondag 13 februari 2011

Robin d'Arcy Shillcock III


Every hog its own apple , 65 x 50 cm , 2004. Mixed media

Ik interesseer me voor alle aspecten van het leven van dieren, geboorte, leven, dood, waaronder ook de slacht en het verwerken van dieren tot ons genoegen en smaak. Dat geldt voor vissen, schapen en ook varkens. Deze in olie en kruiden gedrenkte big deed me toch denken aan een big die in vol galop aan zijn lot tracht te ontsnappen, maar helaas het was al voltrokken. En toch, na deze observatie heb ik toch ervan geproefd, en ik moet toegeven, het was smakelijk. Niets menselijks is mij vreemd.
De spreuk "Every hog its own apple" stamt uit de 18e eeuw, en betekent zoiets als "eerlijk delen". Het werd voor het eerst te boek gesteld door Tobias Smollett in zijn in schelmenroman "The Adventures of Roderick Random" (1748).

Robin d'Arcy Shillcock

www.robin-darcy-shillcock.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten