zondag 25 juli 2010

Henk Wijnen



Henk Wijnen (Nederland 1950) – Pentekeningen, illustraties uit ‘De Zwijnerijen van Henk Zwijnenformaat A4 (1977-79)


Van 1977 tot 1979 werkte ik op een atelier in de Jan van Eyck Academie in Maastricht en correspondeerde met collega's, vrienden en vriendinnen in de loze en eenzame uurtjes. Vaak was het mailart in de vorm van postkaarten en ook vele brieven. Deze vulde ik aan met tekeningen met betrekking tot de ontvanger. Aan het eind van die periode op de academie mocht ik een boekje drukken, ik vroeg de tekeningen retour en kon daarmee het boekje De Zwijnenrijen van Henk Zwijnen samenstellen. Met 17 tekeningen en een pagina tekst (en op de omslag een foto van mij als dertienjarige met vriend varken) in een oplage van 100, was het in mum van tijd verkocht, en kon ik zo mijn kosten minimaliseren.


Henk Wijnen



www.henkwijnen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten